X
Nordic region's business magazine • oktober 21, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Klaudia Klang tar ledningen på Mantle – en ny era för varumärket

Publicerad oktober 21, 2025

Från kolsyremaskiner till hudvård, Klaudia Klang kommer nu att leda Mantle, ett varumärke känt för sin rebelliska och nyfikna attityd, säger hon till Resumé.– Att leda varumärket in i nästa fas handlar därför inte om att uppfinna något nytt, utan om att bygga vidare, säger hon.

Klaudia Klang har tidigare varit varumärkes- och marknadschef på Aarke efter att ha arbetat som kreativ chef på H&M:s globala marknadsavdelning. Nu går hon över till skönhetsvarumärket Mantle, som blev känt för sin användning av CBD-olja i hudvård.

Varumärket, som grundades 2020, har överklagat Läkemedelsverkets beslut om att förbjuda försäljning av CBD, vilket ledde till att de etablerade sig som en utmanare på marknaden trots motgångar.
– Mantle har alltid haft ett sätt att prata om hudvård och skönhet som känns ärligt och avväpnande, säger hon.

Klaudia Klang förklarar att deras framgångar bygger på en tydlig idé om sin identitet.
– Men när ett bolag växer snabbt finns alltid risken att tappa fokus, säger hon.

Hon betonar att det handlar om att fortsätta stärka det kunderna älskar med en kombination av nyfikenhet, mod och fantastiska produkter.
– Det som definierat Mantle sedan starten, säger hon.

Framöver planerar Mantle att fokusera på fysiska aktiviteter och gemenskap. Klang förklarar att de kommer att prioritera kanaler som ger verklig effekt.
– Konsumenter söker mer autentiska upplevelser bortom sociala medier, säger hon.

Trots att Mantle har övergett CBD-olja som sin USP, kommer de fortsätta att utmana normer utan att provocera för provokationens skull.
– Att stå ut som modig och relevant är vår

Mest lästa
  1. Årsöversikt över reklam och kampanjer 2025

  2. PR-strategier och mediegranskningar: En djupdykning i Ica-affären

  3. Ingrid genomgår varumärkesförnyelse för att stödja framtida expansion

Fler intressanta artiklar

Sverige i behov av att omvärdera fysisk kommunikation

Publicerad december 18, 2025

Den globala utvecklingen inom varumärkesupplevelser skyndar på, och Sverige riskerar att halka efter om inget görs, menar Onemotions vd. Generationsskiften visar att Gen Z och Millennials avviker från sociala medier…

Fler svenskar vänder sig till AI för informationssökning

Publicerad december 18, 2025

En aktuell studie från Insight Intelligence visar att 46 procent av svenskarna väljer att använda AI för att söka information istället för att googla. Utvecklingen av AI går snabbt, och…

Newsec inleder varumärkesstrategi med Hummingbirds

Publicerad december 18, 2025

Fastighetskonsultbolaget Newsec har påbörjat en omfattande strategi för att utveckla sitt varumärke, vilket framgår av ett pressmeddelande. Byrån Hummingbirds har anlitats för att leda detta arbete. Newsec rankas som ett…

Region Skåne satsar på kommunikationsbyråer och grafisk design

Publicerad december 18, 2025

Region Skåne har inlett två parallella upphandlingar för att förbättra sin kommunikation – en riktar sig mot fullservicebyråer och den andra mot grafisk formgivning. Tillsammans kan dessa ramavtal uppgå till…

Regeringen diskuterar Meta och annonsering inför valet

Publicerad december 18, 2025

Det har nyligen uppdagats att Meta stoppat Valmyndighetens annonser inför de kommande valen, vilket beror på nya EU-regler kring politisk reklam. För att undvika höga böter har både Meta och…

Förväntningar på marknadsföring 2026: Utmaningar och möjligheter

Publicerad december 17, 2025

Erik Modig uttrycker sina förhoppningar inför 2026 och påpekar vikten av god marknadsföring. Han inleder med en reflektion kring marknadsavdelningens förändrade roll och vikten av att inte enbart fokusera på…

Typografi och dess dolda politiska betydelser

Publicerad december 17, 2025

För att förstå typografins påverkan kan man genomföra ett enkelt experiment: skicka ett meddelande i ENDAST VERSALER. Orden förblir desamma, men reaktionen förändras, skriver hon säger.USA:s utrikesdepartement har beslutat att…

Kriminalvårdens rebranding: En kostsam missbedömning

Publicerad december 17, 2025

Amilia Stapelfeldt reflekterar över påverkan av influencers som inte uppmanar till överkonsumtion och hennes förväntningar på förändringar i den politiska kommunikationen genom en ny EU-lag. I en intervju med Resumé…

Sveriges Radio söker ny reklambyrå för stort projekt

Publicerad december 17, 2025

Sveriges Radio letar efter en ny reklambyråpartner för ett uppdrag med ett värde av 12 miljoner kronor. Denna uppgift omfattar daglig originalproduktion samt stöd vid större marknadsinitiativ, med fokus på…

Spoon och Gabardin förenar sina krafter

Publicerad december 17, 2025

Byråkollektivet People People People (PPP) har beslutat att integrera produktionsbolaget Gabardin med Spoon. Denna sammanslagning syftar till att utvidga Spoons kreativa kapacitet. – Tillsammans tar vi ett viktigt steg för…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.