X
Nordic region's business magazine • oktober 21, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Klaudia Klang tar ledningen på Mantle – en ny era för varumärket

Publicerad oktober 21, 2025

Från kolsyremaskiner till hudvård, Klaudia Klang kommer nu att leda Mantle, ett varumärke känt för sin rebelliska och nyfikna attityd, säger hon till Resumé.– Att leda varumärket in i nästa fas handlar därför inte om att uppfinna något nytt, utan om att bygga vidare, säger hon.

Klaudia Klang har tidigare varit varumärkes- och marknadschef på Aarke efter att ha arbetat som kreativ chef på H&M:s globala marknadsavdelning. Nu går hon över till skönhetsvarumärket Mantle, som blev känt för sin användning av CBD-olja i hudvård.

Varumärket, som grundades 2020, har överklagat Läkemedelsverkets beslut om att förbjuda försäljning av CBD, vilket ledde till att de etablerade sig som en utmanare på marknaden trots motgångar.
– Mantle har alltid haft ett sätt att prata om hudvård och skönhet som känns ärligt och avväpnande, säger hon.

Klaudia Klang förklarar att deras framgångar bygger på en tydlig idé om sin identitet.
– Men när ett bolag växer snabbt finns alltid risken att tappa fokus, säger hon.

Hon betonar att det handlar om att fortsätta stärka det kunderna älskar med en kombination av nyfikenhet, mod och fantastiska produkter.
– Det som definierat Mantle sedan starten, säger hon.

Framöver planerar Mantle att fokusera på fysiska aktiviteter och gemenskap. Klang förklarar att de kommer att prioritera kanaler som ger verklig effekt.
– Konsumenter söker mer autentiska upplevelser bortom sociala medier, säger hon.

Trots att Mantle har övergett CBD-olja som sin USP, kommer de fortsätta att utmana normer utan att provocera för provokationens skull.
– Att stå ut som modig och relevant är vår

Mest lästa
  1. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

  2. Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

  3. Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Fler intressanta artiklar

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Omnicoms framtidsplaner påverkar DDB och marknadsföringstrender

Publicerad oktober 30, 2025

Det rapporteras att DDB-nätverket kan komma att ersättas av McCann. Nyheten framkom i samband med att Omnicoms förvärv av Interpublic Group (IPG) förväntas slutföras i slutet av november. Köpeskillingen, som…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.