Polestar söker ny kreativ partner för framtida kampanjer
Publicerad oktober 15, 2025
Publicerad oktober 15, 2025

Elbilsföretaget Polestar inleder en pitch för att anlita en ny reklambyrå. – Vi letar efter en partner som kan samarbeta med oss på nya sätt, säger marknadschefen, hon säger.
Polestar har tidigare haft ett framgångsrikt samarbete med Forsman & Bodenfors men har även utvecklat egna kampanjer inhouse sedan de två senaste åren. 
En förändrad försäljningsmodell och kommersiell strategi, där Polestar nu ska distribueras via Volvos återförsäljarnät, har motiverat beslutet att söka nya kreativa samarbeten.
I ett mejl till Resumé framhåller hon: ”Polestar har haft ett långt och bra samarbete med Forsman & Bodenfors som kreativ partner för våra reklamuttag i Sverige. Men i och med att vi nu är mitt i arbetet att förändra vår försäljningsmodell och vår kommersiella riktning – både Sverige och globalt – så letar vi efter en partner som kan samarbeta med oss på nya sätt utifrån de nya förutsättningar som gäller i en retail-miljö. Därför har vi valt att gå ut i en upphandling. Vi beräknar att den kommer vara klar i december, så vi kan starta upp arbetet ordentligt direkt efter årsskiftet.”
Nyligen meddelade Polestar att de kommer att säga upp 100 anställda i Göteborg i samband med att bilarna ska tillverkas på Volvos plattform.