X
Nordic region's business magazine • oktober 10, 2025
gmsa NEWS
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
Prenumerera
Logga in
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Kommunikation
  • Marknadsföring

Spelarna får upprättelse: En kampanj mot utvecklarna

Publicerad oktober 10, 2025

Supercell och Uncommon Stockholm har nyligen introducerat en kampanj där Clash of Clans-spelare får möjlighet att hämnas på spelutvecklarna genom en ny funktion, revanschknappen. Sedan spelets lansering 2014 har många spelare länge varit frustrerade över bristen på möjligheter att återfå sin ära efter attacker, då en aktiv sköld har skyddat de flesta byar.


Nu har Supercell äntligen adresserat detta problem, vilket firas med en kreativ kampanj där spelarna får chansen att uttrycka sin frustration direkt mot utvecklarna. Uncommon Stockholm har skapat en unik miljö för detta ändamål, inklusive rök, slime och oväntade inslag som skrikande kycklingar.


Under en tio timmar lång livesändning fick över en miljon spelare rösta på överraskningar som utvecklarna skulle utsättas för under olika möten. ”Vi får ta till oss att vi inte har ordnat det här med knappen långt tidigare och bita i det sura äpplet. Jag är samtidigt glad att knappen äntligen fungerar. Att spelarna får börja med att ta sin revansch på oss känns som ett rimligt straff,” säger she says.


I samband med kampanjen har en film producerats som dokumenterar spelarnas frustration och hur revanschknappen slutligen implementerades. Filmen, regisserad av Vedran Rupic, har också involverat Business Club, Colony och SoYo. ”Som vanligt fantastiskt roligt att få jobba med Supercell, det kräver verkligen att vi utmanar oss själva till max i varje projekt. Hela planeringen av Revenge Room var helt galen och jätterolig,” kommenterar she says.

Mest lästa
  1. Ulrika Ek lämnar sitt uppdrag på Relatable

  2. Osäkerhet i AI och SEO: En komplex verklighet

  3. Zara implementerar AI för att optimera sin verksamhet

Fler intressanta artiklar

Årsöversikt över reklam och kampanjer 2025

Publicerad december 19, 2025

Den avslutande delen av Debrief-podden är nu här. I det senaste avsnittet tas flera intressanta ämnen upp. ✔ En djuplodande berättelse om reklamaren bakom den berömda Rudolf, med en röd…

PR-strategier och mediegranskningar: En djupdykning i Ica-affären

Publicerad december 19, 2025

Finns det en avsiktlig PR-strategi bakom Kalla Faktas avslöjande av Icas prismanipulation inför PRO:s matpriskontroller? Dagligvarunytt hävdar att Axfood har försökt styra medietäckningen. TV4 förnekar dock detta och vill inte…

Ingrid genomgår varumärkesförnyelse för att stödja framtida expansion

Publicerad december 18, 2025

Ingrid har snabbt etablerat sig som en betydande aktör inom energisektorn. Bolaget, som grundades 2022, erbjuder avancerade teknologiska lösningar för elnätet och har beslutat att genomgå en betydande varumärkesförändring.Företaget, som…

Sverige i behov av att omvärdera fysisk kommunikation

Publicerad december 18, 2025

Den globala utvecklingen inom varumärkesupplevelser skyndar på, och Sverige riskerar att halka efter om inget görs, menar Onemotions vd. Generationsskiften visar att Gen Z och Millennials avviker från sociala medier…

Fler svenskar vänder sig till AI för informationssökning

Publicerad december 18, 2025

En aktuell studie från Insight Intelligence visar att 46 procent av svenskarna väljer att använda AI för att söka information istället för att googla. Utvecklingen av AI går snabbt, och…

Newsec inleder varumärkesstrategi med Hummingbirds

Publicerad december 18, 2025

Fastighetskonsultbolaget Newsec har påbörjat en omfattande strategi för att utveckla sitt varumärke, vilket framgår av ett pressmeddelande. Byrån Hummingbirds har anlitats för att leda detta arbete. Newsec rankas som ett…

Region Skåne satsar på kommunikationsbyråer och grafisk design

Publicerad december 18, 2025

Region Skåne har inlett två parallella upphandlingar för att förbättra sin kommunikation – en riktar sig mot fullservicebyråer och den andra mot grafisk formgivning. Tillsammans kan dessa ramavtal uppgå till…

Regeringen diskuterar Meta och annonsering inför valet

Publicerad december 18, 2025

Det har nyligen uppdagats att Meta stoppat Valmyndighetens annonser inför de kommande valen, vilket beror på nya EU-regler kring politisk reklam. För att undvika höga böter har både Meta och…

Förväntningar på marknadsföring 2026: Utmaningar och möjligheter

Publicerad december 17, 2025

Erik Modig uttrycker sina förhoppningar inför 2026 och påpekar vikten av god marknadsföring. Han inleder med en reflektion kring marknadsavdelningens förändrade roll och vikten av att inte enbart fokusera på…

Typografi och dess dolda politiska betydelser

Publicerad december 17, 2025

För att förstå typografins påverkan kan man genomföra ett enkelt experiment: skicka ett meddelande i ENDAST VERSALER. Orden förblir desamma, men reaktionen förändras, skriver hon säger.USA:s utrikesdepartement har beslutat att…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Klarna
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Meta
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
  • Marknadsföring
  • Kommunikation
  • Medianyheter

Mediainsikt

  • Cookies
  • Integritetspolicy
  • Kontakta oss
  • Om Mediainsikt

Mediainsikt

Torshamnsgatan 27

164 40 Kista

Org nr 559526-7575

mail Created with Sketch Beta.