IW Agency utmärker sig på Pentawards
Publicerad oktober 7, 2025
Publicerad oktober 7, 2025

Tävlingen Pentawards hyllar de mest framstående globala arbetena inom förpacknings- och varumärkesdesign. Svenska bidrag lyckades samla ihop åtta medaljer. Båda guldmedaljerna tilldelades IW Agency för deras insatser för Arla och Lucky Bait. Dessutom erhöll de ett silver för Champis och ett brons för Svenska kyrkan.
”Att vinna 4 Pentawards med uppdragsgivare som Arla, Spendrups och Svenska kyrkan känns extra kul, då alla är starka, breda och folkkära varumärken som verkligen når ut till många, och även visar på vår bredd,” säger hon.
Arbetet med Arla blev även nominerat i kategorin ”People”s choice award”, som inkluderar alla kategorier och bidrag. Andra svenska vinnare var Pond Design, som hedrades för identiteter för Korshags och Björn Borg, samt Mikael Selin Design Studio, som belönades för Göteborgs Pepparkaksbageri.