X
Nordic region's business magazine • oktober 7, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Juryn för 100-wattaren presenterad: En mångfald av experter

Publicerad oktober 7, 2025

Den 35:e upplagan av 100-wattaren har nu sin jury på plats. Totalt 70 ledamöter kommer att bedöma och belöna effektiv marknadsföring. Denna tävling delar ut priser i tio olika kategorier, med fokus på mätbart affärsvärde.


Tävlingen kommer att skapa en databas för att analysera marknadsföringens effekt. – Vi är otroligt stolta över vår kunniga och engagerade jury som står redo att ta emot och bedöma årets bidrag. Vi ser fram emot att ta del av en mångfald av idéer, perspektiv och varumärken – stora som små, säger she says.


Jurymedlemmarna inkluderar bland andra:
Sara Hallsund, Best Western Hotels (ordförande),
Andreas Befrits, Lantmännen,
Mikaela Bäckius, Elgiganten,
Cecilia Taipale, Max Burgers,
Jessica Rönnlund, Svenska Fotbollförbundet,
Johanna Lindberg, Abby World,
Sonja Böttcher, Nord DDB,
Patrik Unell, EssenceMediacom Sverige,
Christina Kopp Ovrén, WPP Media,
Ieva Englund, Novus.


Ytterligare ledamöter är Nils Persson, Visit Sweden (ordförande),
Erica Bertilsson, Arvid Nordqvist,
Ann Jacobsson, Norrmejerier,
Carolina Pozzolini, Vattenfall,
Madeleine Gössner, Fazer Bageri Sverige,
Helena Augustson, Kurppa Hosk,
André Hindersson, Silver,
Henrik Helander, Bizkit Havas Sverige,
Per Boquist, Iprospect,
Laura Mähler Nelander, ECI Media Management.


Det finns också Cecilia Forsberg, Telia (ordförande),
Fredrik Grüneberger, Willys,
Anna Johansson, KPA Pension,
Sara Forssberg, Aller Media,
Ulrica Bååthe, Preem,
Stina Hansson, Åkestam Holst,
Tove Langseth, Forsman & Bodenfors,
Andreas Monberg, Dentsu X,
Johanna Alanko, Ad On media,
Mika Fischerström, Kantar.


Avslutningsvis inkluderar juryn Ulrika Sundblad, OBOS (ordförande),
Sofia Skog, Visma Draftit,
Fredrik Sköld, NCC,
Linda Johansson, Miele,
Helena Thorén, Compass Group,
Malin Millbourn, +1 kommunikationsbyrå,
Mathias Murman, Jung,
Sara Millberg, The Foundation,
Frida Hellgren, Carat,
Jonas Magnusson, Xtreme Insight.


Det återstår att se hur juryn kommer att påverka tävlingen och de bidrag som kommer in i år.

Mest lästa
  1. Paus för SVT:s marknadschef Bella Goldman

  2. Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

  3. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

Fler intressanta artiklar

Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Publicerad oktober 31, 2025

Från vardaglig skräck till terapeutisk tröst, har varumärken hittat innovativa sätt att fira Halloween. Resumé har sammanställt åtta kampanjer som verkligen utmärker sig. Vissa varumärken väljer att skrämmas, medan Filmstaden…

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.