Nytt nordiskt samarbete för att stärka resevarumärken
Publicerad oktober 6, 2025
Publicerad oktober 6, 2025

Nordic Leisure Travel Group, som representerar den största resekoncernen i Norden, har ingått ett långtgående samarbete med Perfect Fools och danska Robert/Boisen+Like-Minded. Detta uppdrag, som omfattar varumärkena Ving, Spies och Tjäreborg, syftar till att utveckla och förvalta koncernens nordiska kommunikationsstrategi.
För Perfect Fools innebär detta uppdrag det första stora kundavtalet sedan byrån genomgick en ägarförändring under sommaren, när Tre Kronor Media och det globala teknik- och marknadsföringsföretaget Making Science blev involverade.
Initiativet till samarbetet kommer från NLTG, som under pitchprocessen identifierade en möjlighet att förena det bästa från två olika kulturer. Genom att föra samman Perfect Fools och Robert Boisen ville de skapa ett team som reflekterar gemensamma värderingar och ett starkt nordiskt perspektiv. Marknadschefen betonar byråernas kompletterande roller.
– Vi har också tidigt involverat kreatörer i Norge och Finland för att säkerställa att konceptet får samma kraft i hela Norden. Vi är övertygade om att det här samarbetet kommer att öka effekten av vår kommunikation och skapa ett kreativt universum som ger ännu större genomslag för våra investeringar, säger Camilla Everberg, chief marketing, sales & digital experience officer på NLTG.
Perfect Fools och Robert/Boisen+Like-Minded har etablerat en gemensam nordisk arbetsgrupp för att samarbeta nära med NLTG:s centrala marknadsteam, både i Stockholm och Köpenhamn. Målet är att ta fram ett kraftfullt nordiskt kommunikationskoncept som är anpassat för hela Norden, samtidigt som den lokala relevansen och den emotionella precisionen bevaras i varje marknad.