X
Nordic region's business magazine • oktober 5, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Branschnyheter: Senaste rekryteringarna inom reklam och kommunikation

Publicerad oktober 5, 2025

Under perioden 29 september till 4 oktober presenterar Resumé de senaste förändringarna inom reklam, kommunikation och marknadsföring. Camp David har anställt två nya regissörer:


Matilda Bakke, med erfarenhet inom mode och internationell reklam, har arbetat med premiumbilmärken och är känd för att kombinera precision med lekfull nyfikenhet.


Efter en tid i Los Angeles har Carl Larsson nu återvänt till Sverige. Han har tidigare arbetat på reklambyrån Battery med kunder som Warner Brothers Games och EA Games.


Fanny & Alexander rekryterar Erick Love Lundqvist och Gabriel Gezaw, två prisbelönta regissörer med erfarenhet från både reklamfilm och dramaproduktion. De har arbetat med Volvo, Coca-Cola och Electrolux.


Sanna Landaboure Lengholm, med erfarenhet från Einride och Weber Shandwick New York, blir ny Creative Director på Kid. Hon ska utveckla det kreativa erbjudandet med innovativa idéer.


André Frisk, tidigare senior rådgivare, blir head of technology på Geelmuyden Kiese Group och kommer leda tech-erbjudandet i Sverige, Norge och Danmark.


Kjersti Thornéus ansluter till Sambla Group som Chief Product & Technology Officer för att öka innovation och kundfokus.


Rud Pedersen Communications byter namn till The Stockholm Project och rekryterar Nicklas Berild Lundblad, med bakgrund från Google och Stripe, samt Mårten Lundberg, tidigare kommunikationsdirektör på Tre.


Johannes Hylander avgår som managing partner på New Republic. Mattias Keresztesi tar över vd-rollen, medan Johannes stannar kvar på byrån.


Relevance Communication Nordic AB förstärker sitt team med Petter Eckerbom som ny tech lead, med omfattande erfarenhet som fullstack-utvecklare.


Madeilene Södarv rekryteras av NE som ny marknads- och säljchef för att stärka företagets position inom kunskap och kundupplevelse.


Designbyrån Silvers systerbolag, Silver+, växer och anställer Joacim Winqvist som craft director och Josefine Enelid Roos som business director för att leda verksamhetens erbjudande.


Pr-byrån Arena Opinion rekryterar Vanessa Marko som ny press- och pr-strateg, med erfarenhet från Socialdemokraterna i EU-parlamentet.


Stockholmsagenturen CharlieCharlie stärker sitt team med formgivaren Lotta Kühlhorn.

Mest lästa
  1. Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

  2. Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

  3. Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Fler intressanta artiklar

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Fem psykologiska strategier marknadsförare bör överge

Publicerad oktober 31, 2025

Den årliga shoppinghändelsen Black Friday närmar sig, och Niklas Laninge, psykolog på Opti, framhäver fem psykologiska strategier som marknadsförare bör överge innan de blir kontraproduktiva. Som expert på ekonomiska beteenden…

Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

Publicerad oktober 31, 2025

Nord DDB är en betydande aktör på den nordiska reklamscenen. Rykten cirkulerar nu om att Omnicom planerar att avskaffa DDB-varumärket efter sin affär med IPG, vilket skulle kunna leda till…

Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

Publicerad oktober 31, 2025

Trots att många svenskar är medvetna om vikten av sitt digitala arv, visar en ny rapport att få har vidtagit åtgärder. Enligt Internetstiftelsens rapport ”Sociala medier efter döden” är det…

Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Publicerad oktober 30, 2025

Ulf Mazur, vd för Matpriskollen, riktar skarp kritik mot de nya prisinformationslagarna och deras inverkan på multikampanjer. Jämförelsesajtens data visar att detta har påverkat marknaden negativt. ”Då har vi landat…

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.