Bubs lanserar klädkollektion inspirerad av godis
Publicerad september 16, 2025
Publicerad september 16, 2025

Bubs, det populära godisföretaget, introducerar nu sin första klädkollektion. Samtidigt börjar varumärkets nya förpackningsdesign och logotyp att implementeras i butiker. Bubs godis har länge varit eftertraktat, men på senare tid har intresset ökat dramatiskt, både nationellt och internationellt.
Den nyligen släppta kollektionen, som är unisex och präglas av pastellfärger, innehåller hoodies, collegetröjor, bucket hats, T-shirts och kepsar.
– Att Bubs nu lanserar sin allra första klädkollektion känns som ett naturligt nästa steg. Vårt godis har länge varit en snackis, nu vill vi ge chansen att bära sin kärlek till Bubs på utsidan också, säger hon.
Hösten 2025 kommer en moderniserad design för Bubs förpackningar och logotyp att lanseras. Trots att smakerna och den lätta texturen förblir oförändrade, kommer den nya designen att reflektera Bubs lekfullhet och ge en mer enhetlig identitet.
Alla produkter kommer att marknadsföras under namnet Bubs, vilket leder till att undervarumärket Goody avvecklas. Den karakteristiska formen och texturen av Bubs godis kommer att framhävas tydligare i den nya designen. Företaget har producerat godis i Jönköping sedan 1990-talet och blev uppköpt av Orkla Snacks Sverige 2023.