Varumärken och memekulturens utmaningar
Publicerad september 15, 2025
Publicerad september 15, 2025

Veckans avsnitt av Debrief är nu tillgängligt. I detta avsnitt:
✓ Det blir en intervju med Sam Foroozesh, vd på Cure Media, som delar med sig av viktiga milstolpar i företagets utveckling, hur landskapet för influencer marketing har förändrats, och varför de skiljer sig från mängden i en lönsamhetsutmanande bransch.
✓ Cure har framgångsrikt ingått avtal med globala företag som L”Oréal och Colgate.
✓ Vi diskuterar hur varumärken har bidragit till att Luigi Mangione blivit ett meme.
✓ Nike utforskar sin ikoniska slogan – men står de still i sin kreativitet?
✓ För den som är intresserad av statistik finns nu den mest omfattande ekonomiska översikten av den svenska byråbranschen tillgänglig.
Lyssna på avsnittet nedan eller där poddar finns tillgängliga.
Har du frågor till podden? Du kan ställa dem anonymt, och de kan handla om allt relaterat till Resumés bevakningsområde inom reklam och kommunikation samt redaktionens arbete.