Ny ledare för marknadsföring på Svenska Spel
Publicerad september 12, 2025
Publicerad september 12, 2025

Robert Nygren har utsetts till ny chef för försäljning och marknadsföring på Svenska Spel Sport & Casino. Han får därmed ansvar för varumärkena Stryktipset och Oddset. Nygren kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera direkt till vd.
Innan denna position var Nygren marknadschef och kreativt ansvarig på Telenor, där han också bidrog till att etablera Ifs nordiska inhousebyrå. Han har en gedigen erfarenhet från reklambyråbranschen.
– Jag har varit med om fantastiska tillväxtresor på både Telenor och If och hoppas kunna bidra med den erfarenheten för Svenska Spel Sport & Casino i gränssnittet mellan data, kundinsikt och kreativitet, säger han.
Att få arbeta på Svenska Spel känns för honom som en stor framgång. – Ett drömuppdrag helt enkelt. Jag har redan fått många och starka intryck från teamen i Stockholm och Visby med en kombination av professionalism, passion och laganda som det verkligen känns kul att bli en del av, säger Nygren.
Svenska Spel har en unik position som både underhållare och samhällsaktör, vilket han ser fram emot att bidra till. Nygren tillträdde sin nya tjänst den 18 augusti och ersatte Petra Blixt, som nyligen lämnade för att gå till Sambla.