Gwyneth Paltrows Goop når den nordiska marknaden
Publicerad september 12, 2025
Publicerad september 12, 2025

I dag introduceras Gwyneth Paltrows skönhetsmärke Goop i Sverige och Norden. Varumärket, som grundades 2008, har blivit känt men även kritiserats för sina pseudovetenskapliga produkter. Youtime är återförsäljaren, i nära samarbete med Open Studio för lanseringen. Byrån ansvarar för koncept, grafisk design och produktion inom butik, event, online och sociala medier.
– Att få skapa Goops första nordiska lansering tillsammans med Youtime har varit en unik möjlighet. Vår ambition har varit att bygga en helhetsupplevelse där varumärkets filosofi möter en lokal känsla och blir relevant för den nordiska publiken, säger hon.
För PR-arbetet står Redgert Comms. I höst kommer även en ny realityserie att spelas in på fängelset i Västervik, där produktionsbolaget Alaska Film & TV ligger bakom projektet.
Fängelsechefen hoppas att serien skall fungera som en positiv reklam för yrken inom Kriminalvården. Dessutom har den tidigare Fröken Snusk avslöjat sitt riktiga namn, Felicia, och försöker nu etablera sig som artist under sitt verkliga namn. Hon berättar att det har varit en tuff tid sedan separationen från sin producent.
– Allt jag kan säga är att det har varit en tuff period. Det har funnits dagar jag inte klarat av, dagar jag inte orkat kämpa, stunder jag bara velat försvinna, säger hon.