Cure Medias framgång i en utmanande marknad
Publicerad september 12, 2025
Publicerad september 12, 2025

I det senaste avsnittet av Debrief får vi ta del av en insiktsfull intervju med Cure Medias vd. Hon diskuterar företagets resa och de viktiga milstolpar som har format deras verksamhet. En central fråga är hur influencer marketing har utvecklats och varför Cure lyckas där andra kämpar med lönsamheten.
Hon förklarar också varför Cure har kunnat ingå avtal med globala företag som L”Oréal och Colgate. Detta visar på deras unika positionering inom branschen.
Ett annat intressant ämne i avsnittet är hur varumärken har bidragit till att skapa memes kring Luigi Mangione, vilket belyser den kreativa dynamiken i dagens marknadsföring.
Avsnittet tar även upp hur Nike experimenterar med sin välkända slogan och ifrågasätter om de har nått en kreativ platå.
För alla som är intresserade av branschens siffror finns det goda nyheter, då en omfattande ekonomisk rapport om den svenska byråsektorn nu är tillgänglig.
Vill du ställa en fråga till podden? Du kan skicka in dina frågor anonymt och täcka ämnen relaterade till reklam och kommunikation.