Nya byrån Barbro fokuserar på meningsfulla varumärken
Publicerad september 12, 2025
Publicerad september 12, 2025

Anna-Karin Lundgren och Fredrik Achatius har drivit sin nya byrå i över ett år, med målet att göra en positiv skillnad i samhället.– Vi har inte varit synliga, men vi har varit upptagna med roliga och meningsfulla uppdrag, säger hon.
Barbro beskriver sig som en kreativ studio inriktad på ”brands of tomorrow”, där fokus ligger på varumärken som har en gynnsam inverkan på människor och planeten, enligt pressmeddelandet.
– Det gör vi genom att stärka varumärken som kan bidra till en positiv utveckling, säger hon.
De arbetar med organisationer som erbjuder hållbara alternativ och strävar efter att förbättra världen. Byrån drivs av en modell där det är enkelt att involvera andra partners i den kreativa processen.
Under sitt första år har de genomfört flera projekt, inklusive ett för det tyska företaget Lignopure. Deras kommande uppdrag är för barnrättsorganisationen Friends.
– Vi har inte varit synliga, men vi har varit upptagna med roliga och meningsfulla uppdrag, säger en av grundarna.
Byrån gjorde en omsättning på 1,2 miljoner kronor under de första sju månaderna, med ett rörelseresultat på 453 606 kronor, enligt deras årsredovisning.