X
Nordic region's business magazine • september 9, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Samarbetet mellan Åkestam Holst och New Kin avslutas

Publicerad september 9, 2025

Philip Ahlqwist och Carl Kamm har bidragit till att Åkestam Holst skulle etablera sin närvaro i Västsverige. Efter nio månader avslutas nu samarbetet.


– Det är helt odramatiskt, säger Philip Ahlqwist, som kommer att fortsätta driva verksamheten inom New Kin. Tidigt på året meddelades att Åkestam Holst Väst inledde ett samarbete med New Kin för att erbjuda kreativa och strategiska lösningar med fokus på resultat.


– New Kin delar samma syn på strategi och kreativitet som Åkestam Holst – sann kreativitet måste skapa riktig förändring och värde för varumärket. Från vårt perspektiv får vi tillgång till en helt annan kraft och kapacitet för att kunna växla upp verksamheten, sade hon.


Under våren fick Åkestam Holst en ny vd i Erik Årnell, och nu meddelas det att Philip Ahlqwist och Carl Kamm inte längre kommer att arbeta för Åkestam Holst Väst.


– Det är helt odramatiskt egentligen. Vi kommer att fortsätta som New Kin. Det visade sig att våra strategier och affärsfokus skiljde sig åt. Men vi har pågående dialoger med Åkestam Holst och samarbetar i viss mån, säger han.


– Det är en naturlig utveckling och kommer inte medföra några större förändringar för oss. Båda bolagen fokuserar på sina respektive strategier, vi tycker om varandra.


New Kin kommer att fortsätta fungera som ett litet företag som bygger team utifrån sina frilanskontakter. Enligt Philip Ahlqwist arbetar byrån med flera kunder på projektbasis.


– Livet är en skola och vi har verkligen haft ett bra utbyte, avslutar hon.


Resumé söker Åkestam Holsts vd Erik Årnell för en kommentar.

Mest lästa
  1. Arla lanserar musik inspirerad av magljud

  2. Optimism bland annonsörer i Sverige – branscher med olika trender

  3. Halvöppna varumärken: En ny väg inom varumärkesstrategier

Fler intressanta artiklar

Abby World formar varumärket för spelet ARC Raiders

Publicerad november 3, 2025

Abby World har tagit fram varumärket, positioneringen och narrativet för det nylanserade AAA-spelet ARC Raiders från Embark Studios. I en global spelmarknad som förväntas nå över 180 miljarder dollar år…

Liberalerna fokuserar på Simona Mohamsson i ny kampanj: En kritisk granskning

Publicerad november 3, 2025

Inför det kommande riksdagsvalet strävar Liberalerna efter att stärka sin nya partiledare, Simona Mohamsson. Kampanjen koncentrerar sig på hennes efternamn, vilket har väckt tveksamhet hos PR-experten Paul Ronge.För att illustrera…

Folksams nya kampanj: En enklare väg till sparande och försäkring

Publicerad november 3, 2025

I våras introducerade Folksam ett kommunikationskoncept som utvecklades internt. Nu får vi ta del av den första kampanjen kopplad till detta koncept, som har rubriken ”Sparande och försäkring – för…

Snapchats stora satsning i Sverige

Publicerad november 3, 2025

Snapchat intensifierar sina insatser på den svenska marknaden med en omfattande kampanj som kallas ”Say it in a Snap”. Denna satsning visar på företagets åtagande gentemot Sverige, en av deras…
rekryteringar

Veckans rekryteringar: Nya positioner inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad november 3, 2025

Under perioden 27 oktober till 2 november har Resumé sammanställt de senaste förändringarna på arbetsmarknaden inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam.IKEM – Innovations- och kemiindustrierna – har utsett Jenny Engdahl…

Paus för SVT:s marknadschef Bella Goldman

Publicerad november 3, 2025

Marknadschefen för Sveriges Television, Bella Goldman, har blivit pausad efter ett beslut av hennes överordnade.”Det är ett beslut jag fattat”, skriver hr- och kommunikationsdirektör, som säger.Bella Goldman har haft sin…

Kreativitet i den svenska reklambranschen: Utmaningar och perspektiv från en expat

Publicerad november 1, 2025

Kreativiteten inom den svenska reklamsektorn står inför betydande utmaningar och behöver externa insikter. I en serie intervjuer belyser Resumé hur expats upplever denna bransch. Först ut är Auste Skrupskyte Cullbrand,…
AI hjärna

Mjällby AIF:s framgångssaga – en unik strategi för att bygga sitt varumärke

Publicerad oktober 31, 2025

Mjällby AIF har nyligen nått nya höjder genom att vinna sitt första allsvenska guld och samtidigt bli ett fenomen inom digitala medier. Klubben har kombinerat humor, lokal identitet och kreativ…

Kreativa Halloweenkampanjer från ledande varumärken

Publicerad oktober 31, 2025

Från vardaglig skräck till terapeutisk tröst, har varumärken hittat innovativa sätt att fira Halloween. Resumé har sammanställt åtta kampanjer som verkligen utmärker sig. Vissa varumärken väljer att skrämmas, medan Filmstaden…

Cdon i skandal igen med blackface-dräkt – WPP sänker prognos och Netflix utvärderar bud

Publicerad oktober 31, 2025

Cdon har återigen hamnat i rampljuset efter att en maskeraddräkt med blackface har lagts ut för försäljning. Dräkten, som kallas ”African man”, har funnits på sajten tidigare och såldes även…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.