Pär Heyden avslutar sitt uppdrag på Polestar
Publicerad september 9, 2025
Publicerad september 9, 2025
Pär Heyden, som har varit varumärkeschef på Polestar under en längre tid, har nu beslutat att lämna elbilstillverkaren. Polestar, som ägs av Volvo, inledde sin verksamhet 2017 med lanseringen av Polestar 1.
Sedan grundandet har han haft ansvar för varumärkesavdelningen globalt. Dessförinnan hade han arbetat inom Volvo sedan slutet av 1990-talet, med vissa avbrott.
Under måndagen rapporterade Resumé att Heyden, tillsammans med flera kollegor, har avslutat sin tid på marknadsavdelningen. Detta bekräftas delvis av Polestars presschef.
Theo Kjellberg förklarar:
”Vi har haft en kontinuerlig översyn av alla stabsfunktioner sedan början på året men det är inte mer riktat eller specifikt än så,” skriver han i ett mejl till Resumé.
Han fortsätter:
”På marknadsavdelningen är det till exempel inte mer än ett par konsulter som slutat, utöver Pär.” Resumé har försökt kontakta Pär Heyden för ytterligare information.