X
Nordic region's business magazine • september 8, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Veckans rekryteringar: Nya ansikten i branschen

Publicerad september 8, 2025

Den senaste veckan har det skett betydande förändringar inom kommunikations- och marknadsföringssektorn, sammanställt av Resumé.


Mette Jermiin har rekryterats som exekutiv producent till Slutet. Hon har stor branscherfarenhet och har tidigare arbetat 13 år på Bacon, där hon var en central figur i företagets utveckling. Hon kommer att ansvara för expansionen i Skandinavien och utvecklingen av nya marknader med Köpenhamn som bas.


Kim Öijerstedt återvänder till Liwlig som creative director. Tidigare ledde hon flera projekt på Nine Yards och senast arbetade hon som varumärkesutvecklare för Cancan, där hon var avgörande för varumärkets strategi och lansering.


Moderaternas kommunikationschef för Stockholms stad och län, Ida Karlbom, har meddelat att hon lämnar sin post efter sex år, med ett år kvar till valet.


Reform Society, en PR-byrå, förstärker sitt team med tre nya medarbetare. Erik Helldén kommer från en roll som ansvarig för marknadsföring på Civil Rights Defenders och ska arbeta med kampanjer för insamling. Catharina Donatello är en produktionsledare med erfarenhet från byråer som Perfect Fools och Nord DDB.


Jens Harvard har fått titeln lead developer och ska driva utvecklingen av Reform Societys mobiliseringsplattform Agera, efter att ha arbetat som director of photography.


Nordnet har anställt Sofie Zetterlund som ny marknadschef. Hon kommer närmast från Schroders och har även erfarenhet från Blackrock och Lendify.


Norska Try utökar sitt Stockholmskontor och har rekryterat Thea Bakken Vallgren som kunddirektör.


Anna-Carin Enwall lämnar sin tjänst som marknadschef för Företagarna, där hon har verkat i fem år.


Sociala medier-byrån team5pm har anställt Linn Muhr som senior creative strategist. Med över 17 års erfarenhet av digital innehållsstrategi kommer hon att arbeta med byråns största kunder, inklusive Prime Video.


Regissören Alma Har”el har anslutit sig till Bacon för att representera skandinaviska projekt. Hennes arbete inkluderar filmer för Airbnb och P&G samt långfilmen ”Honey Boy”. Hon är också grundare av Free the Work, en plattform för underrepresenterade skapare.


Columbus har nyligen anställt Marthina Elmqvist som corporate communication lead, för att öka företagets globala synlighet.


Where is my pony har rekryterat Shené Abdul, en strateg med fokus på hållbarhet, för att stötta företag i hållbarhetsutveckling.


Lamin Sonko lämnar Sneakersnstuff för att leda Energy Marketing för Nike i Norden, med fokus på att hålla varumärket relevant.


Waynes Coffee har anställt Ellen Lindblad som ny marknadschef med mål att stärka varumärket under ledning av vd David Laturnus.


Passion Lab gör tre nya rekryteringar: Isabella Holmström och Johan Benno som art directors, samt Susanne Zabrodsky som kundansvarig.

Mest lästa
  1. Omnicoms beslut kan påverka byrålandskapet i Sverige

  2. Svenskar och deras digitala arv: En klyfta mellan oro och handling

  3. Kritik mot nya prisregler: Ulf Mazur efterlyser förändring

Fler intressanta artiklar

Kvant-AI: Hur företag kan förbereda sig för framtiden

Publicerad oktober 30, 2025

Enligt en ny rapport från SAS och Coleman Parkes anser 93 procent av marknadschefer att de ser en positiv avkastning på sina investeringar i AI. Utvecklingen inom AI går snabbt,…

Emily Dahl diskuterar sin nya serie om mode och konsumentmedvetenhet

Publicerad oktober 30, 2025

Modeexperten Emily Dahl, känd som ”Modemassakern”, gästade nyligen Debrief och presenterade sin kommande SVT-serie ”Modeinferno” som har premiär på torsdag.I programmet diskuterar hon hur konsumentjournalistik har minskat och vikten av…

Stockholms filmfestival lanserar ny kampanj med oväntade inslag

Publicerad oktober 30, 2025

Stockholms filmfestival har nu presenterat sin marknadsföringskampanj för den kommande festivalen, som inleds den 5 november. Årets upplaga, den 36:e i ordningen, har fått sin kampanj utformad av byrån Rocket…

Sammeli: Talanghantering i svenska företag behöver moderniseras

Publicerad oktober 30, 2025

Att identifiera, utveckla och behålla talanger är avgörande för organisationers framgång. Enligt entreprenören Carl Fredrik Sammeli har många företag svårt att frigöra medarbetarnas fulla potential.I en intervju i Kommunikationspodden berättar…

Amazon stödjer damhockey med donationer till unga spelare

Publicerad oktober 30, 2025

SDHL:s huvudpartner, Amazon Sverige, strävar efter att främja ishockey för unga flickor. I ett nytt initiativ donerar företaget utrustning till tre ungdomslag för att stödja deras spelande.Genom en opinionsundersökning, utförd…

Omnicoms framtidsplaner påverkar DDB och marknadsföringstrender

Publicerad oktober 30, 2025

Det rapporteras att DDB-nätverket kan komma att ersättas av McCann. Nyheten framkom i samband med att Omnicoms förvärv av Interpublic Group (IPG) förväntas slutföras i slutet av november. Köpeskillingen, som…

Framtidens marknadsföring: Människans roll i en AI-dominerad värld

Publicerad oktober 30, 2025

AI revolutionerar marknadsföringen, men för Arash Gilan, vd på Viva Media, är det människorna som är mest fascinerande. I sin krönika förklarar han vad framtidens marknadsförare och byråledare måste förstå…

Bryan Adams tolkar Avicii i ny Scania-kampanj

Publicerad oktober 29, 2025

Scanias senaste kampanjfilm från Åkestam Holst presenterar en unik berättelse om två bröder som försöker navigera genom en öken utan att åka med något annat än en Scania-lastbil.Filmen utspelar sig…

Svensk ekonomi visar oväntad styrka: Vad väntar härnäst?

Publicerad oktober 29, 2025

Svensk ekonomi har överraskat med en tillväxt som är betydligt starkare än prognoserna. Enligt Statistiska centralbyrån (SCB) växte ekonomin med 2,4 procent under tredje kvartalet i jämförelse med samma period…

Sveriges Lärare firar viktig seger för gravida på arbetsmarknaden

Publicerad oktober 29, 2025

Efter en betydelsefull dom i Arbetsdomstolen har Sveriges Lärare initierat en kampanj för att belysa en av de mest avgörande rättigheterna för gravida anställda i landet. Annonserna, producerade av byrån…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.