Pack Train blir strategisk partner till Svenska Fotbollförbundet
Publicerad september 6, 2025
Publicerad september 6, 2025
Pack Train har blivit en strategisk partner till Svenska Fotbollförbundet (SvFF) för att stödja den kommersiella utvecklingen. Fokus kommer att ligga på innovativa aktiveringserbjudanden och försäljning.
Byrån har tidigare genomfört flera framstående projekt för SvFF och nu har de en central roll i att ytterligare öka förbundets intäkter. Byrån beskriver fotbollförbundet som ett hedersuppdrag.
– SvFF har redan tagit stora kliv i sin kommersiella utveckling och tillsammans ska vi accelerera resan med fler erbjudanden till SvFF:s befintliga och potentiella partners. Att förbundet dessutom vill använda kreativitet som drivkraft för att skapa än mer meningsfulla och effektfulla partnerskap är både inspirerande och motiverande, säger hon.
I februari presenterade SvFF Sports Marketing Hub, ett integrerat erbjudande för sponsorer. Genom hubben utvecklar de aktiveringskoncept och hanterar bokning och distribution i sina egna kanaler, samt erbjuder dataanalys och kampanjutvärderingar.
Den nya strategin för partnerskap har utarbetats i nära samarbete med Pack Train, medan den kreativa hubben hanteras internt av SvFF.
– Pack Train har varit en nära samarbetspartner under en längre tid och besitter en unik kombination av djup förståelse för fotbolls- och idrottsrörelsen samt spetskompetens inom kreativitet, innovation och nya medier, säger han.