X
Nordic region's business magazine • september 5, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Ny plattform revolutionerar influencer marketing

Publicerad september 5, 2025

Influencer marketing växer snabbt, men många varumärken kämpar fortfarande med tidskrävande manuella processer. Flowbow strävar efter att förändra detta genom att förvärva danska Dreaminfluence och skapa en omfattande lösning för UGC och influencer marketing.


Flowbox, grundat 2016 av en entreprenör, fungerar som en plattform för användargenererat innehåll. Deras kunder inkluderar kända märken som Björn Borg och Kicks.


Förvärvet av Dreaminfluence, som grundades 2018, syftar till att integrera deras verktyg för att skapa en helhetslösning. Flowbox samlar inlägg från sociala medier och erbjuder varumärken möjligheten att organisera och använda innehåll effektivt.


Trots marknadens växt använder fortfarande många varumärken manuella metoder för att samarbeta med influencers. Enligt vad Eulogi Bordas säger, berör detta hälften av deras kunder, som interagerar med kreatörer via sociala medier och e-post.


Flowbox ser förvärvet av Dreaminfluence som en nyckel till att förenkla processerna och skapa en ny marknadskategori: community commerce. Kombinationen av teknologierna möjliggör för varumärken att effektivt hitta och samarbeta med influencers.


Efter att ha integrerat dessa lösningar kommer kunder att kunna få insikter om kampanjernas resultat. Eulogi Bordas påpekar att ingen annan erbjuder en så omfattande uppsättning funktioner.


Flowbox, som tidigare slogs samman med Photoslurp, har nu över 1 000 kunder och en årlig återkommande intäkt på närmare 100 miljoner kronor. Eulogi Bordas noterar att de största utmaningarna handlar om AI och dess påverkan på både innehåll och kundbeteende.


Enligt honom förändras köpbeteenden i takt med sociala mediers och AI-teknologiers framfart. För framtiden har de ambitiösa mål och siktar på att nå över 10 miljoner euro i omsättning till slutet av 2026, samtidigt som de upprätthåller lönsamheten.

Mest lästa
  1. Framtiden för kreativ kommunikation i AI-eran

  2. Polisanställd dömd för olovlig avbildning på Instagram

  3. Zohran Mamdani: En ny väg för politisk kommunikation

Fler intressanta artiklar
rekryteringar

Region Stockholm utesluter ambulansen från ny rekryteringskampanj

Publicerad november 4, 2025

Region Stockholm har nyligen introducerat en arbetsgivarkampanj men har avvaktat från att inkludera ambulansverksamheten av rädsla för potentiell kritik. Detta beslut har enligt uppgifter orsakat irritation internt. Regionen hävdar dock…

Företagsansvar och barns rättigheter: En kritisk granskning av marknadsföring

Publicerad november 4, 2025

En ny rapport från Global Child Forum belyser positiva utvecklingar inom företagsansvar när det gäller barns rättigheter. Emellertid finns det ett område där resultaten är oroande: marknadsföring. Tillsammans med Boston…

UR:s nya identitet ska möta kunskapsbehov

Publicerad november 4, 2025

Målet är att öka medvetenheten om UR:s program och koppla dem till pålitlig kunskap i dagens informationsöverskott. Kid collective har tagit fram en ny varumärkesplattform och visuell identitet. Enligt ett…

Coca Cola presenterar julens reklam med AI och andra utmaningar

Publicerad november 4, 2025

Julstämningen är på väg tillbaka med Coca Colas senaste reklamfilm, som har fått namnet ”Refresh your holidays”. Denna reklamfilm är, precis som förra året, skapad med hjälp av AI, en…
rekryteringar

Nominerad ledare för Centerpartiet

Publicerad november 4, 2025

Under en presskonferens på tisdagsmorgonen tillkännagav Centerpartiets valberedning att de föreslår Elisabeth Thand Ringqvist som ny partiledare.”Hon har visat en vilja och entusiasm att axla det ansvar som det innebär…

Medieombudsmannen friar Aftonbladet efter Max-ärende

Publicerad november 4, 2025

Medieombudsmannen (MO) har kommit fram till att Aftonbladet inte ska kritiseras för sin granskning av Max restauranger. Denna granskning, som utfördes tidigare i år, ledde till att snabbmatskedjan valde att…

Aftonbladet frias av Medieombudsmannen efter granskning av Max

Publicerad november 4, 2025

Medieombudsmannen (MO) har beslutat att Aftonbladet inte ska klandras för sin granskning av Max. Tidningen granskade tidigare i år hygienfrågor på kedjans restauranger, vilket ledde till en anmälan från Max…

Arla lanserar musik inspirerad av magljud

Publicerad november 3, 2025

Arla presenterar nu sin nya låt ”Profibeats”, en elektronisk komposition som helt bygger på verkliga ljud från magen. Låten har skapats av musikproducenten Sean Fender i samarbete med Sofia Antonsson,…

Optimism bland annonsörer i Sverige – branscher med olika trender

Publicerad november 3, 2025

Investeringarna inom media ökar bland 19 av Sveriges 30 största annonsörer. Två sektorer uppvisar stark tillväxt, medan företag som Ica och Coop bromsar sin expansion. Detta framgår av den senaste…

Halvöppna varumärken: En ny väg inom varumärkesstrategier

Publicerad november 3, 2025

Under det senaste decenniet har öppenhet och ett klart definierat syfte i varumärkeskommunikationen varit avgörande för framgång, särskilt med sociala mediers framväxt. Men frågan ställs av Emmy Arebo: är detta…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.