Forsman & Bodenfors introducerar global kampanj för Wasa knäckebröd
Publicerad september 1, 2025
Publicerad september 1, 2025
Kampanjen ”Go hard” syftar till att presentera knäckebröd som ett enkelt alternativ för hälsosamma måltider. År 2024 tilldelades Forsman & Bodenfors det globala ansvaret för Wasa knäckebröd, en central del av den svenska kosthållningen. Nu har en ny global kampanj och varumärkesplattform lanserats för att stärka positionen inom hälsokategorin.
Med ”Go hard” betonas tillgången på många nyttiga snacks idag, och man uppmanar till att det är lätt att välja hälsosamt, trots att knäckebrödet i sig är ”hårt”.
– Wasa har erbjudit gott och hälsosamt knäckebröd i över ett sekel. Trots att varumärket har traditioner, är dess nya stil långt ifrån det traditionella. För att sticka ut inom hälsokostsektorn har vi ersatt vackra naturbilder med djärva och enkla bilder samt slagkraftig text, säger hon.