Pop Marts marknadsföringsstrategi och dess beroendeframkallande effekt
Publicerad september 1, 2025
Publicerad september 1, 2025
Följ med i det senaste avsnittet av Debrief, som erbjuder djupgående insikter om aktuella trender inom reklam och kommunikation.
Detta avsnitt bjuder på en intervju med Håkan Bodman, känd som ”Byrådoktorn”, där han analyserar situationen för reklambyråer efter en längre period av ekonomiska utmaningar.
Han diskuterar även hur kundernas behov har förändrats och lyfter fram de byråer som lyckas bäst i en tuff marknad.
Kulturminister Parisa Liljestrand har även gjort ett underhållande uttalande om böcker som väckt stor uppmärksamhet.
Magnus Gissléns kommunikationsstrategi är även den värd att nämna, då den framhäver hur man effektivt äger sitt narrativ.
En annan spännande aspekt är Pop Marts marknadsföring av sina mystery boxes, som skapar en spelliknande beroende av Labubu.
Lyssna gärna på avsnittet nedan eller där poddar finns tillgängliga.
Har du frågor till podden? Du kan ställa dem anonymt, och alla frågor relaterar till Resumés bevakningsområde, inklusive reklam och kommunikation samt redaktionens arbete.