X
Nordic region's business magazine • augusti 28, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Från mode till vitvaror: Eleonore Sälls nya väg i Electrolux

Publicerad augusti 28, 2025

Eleonore Säll lämnar sin position som global marknadschef på Gant för att bli global varumärkeschef på Electrolux.


”Potentialen är enorm,” säger hon. Under sina 15 år i modebranschen har hon blivit en välkänd varumärkesbyggare, med framgångar som Guldägg i PR för JC. Efter att ha varit på Gant i tio år är hon nu redo för en ny utmaning.


Den 1 oktober börjar hon sitt nya arbete inom vitvaror. ”Det känns jättespännande att gå in i ett så gigantiskt bolag,” berättar hon. Hon framhäver att Electrolux är betydligt större än Gant och att företaget har en stark fokus på innovation och hållbarhet.


Att lämna Gant känns vemodigt, men hon är ivrig att börja sin nya roll. ”Potentialen är enorm! Electrolux har allt, men man slår kanske inte riktigt på den stora trumman och berättar om det,” säger hon.


Hennes ambition är att skapa en starkare koppling mellan varumärket och konsumenterna. ”De är inne på en resa nu där företaget ska trycka mycket mer på varumärket,” förklarar hon.


Säll betonar att hennes erfarenhet från modebranschen är en styrka. Hon ser vikten av att bygga känslomässiga band mellan kunder och varumärken. ”Mitt främsta uppdrag blir att tydliggöra vad Electrolux står för och vad som gör att man väljer dem framför någon annan.”


Hon påpekar att Electrolux redan är en del av människors vardag med sina produkter. ”Vi ska vässa varumärket även PR-mässigt,” säger hon.


Det kommer även att ingå ett omfattande insiktsarbete i hennes nya roll. Säll ser insikter som avgörande för att driva förändring. ”Det är helt avgörande, annars får du inte med dig folk internt,” säger hon.


Hennes fokus på kunden kommer att underlätta förändringsprocesser inom företaget. ”Så länge man sätter kunden i mitten av allt man gör så blir det lättare att driva förändring,” avslutar hon.

Mest lästa
  1. Konkurrensens Pris: Reklam och Resultat i Fokus

  2. Paritee expanderar sin närvaro med förvärv av RPP Group

  3. Löner på byråer: Hur står din ersättning sig?

Fler intressanta artiklar

Framtiden för kreativ kommunikation i AI-eran

Publicerad november 4, 2025

Marknadsföraren John Wernbom reflekterar över hur AI påverkar produktionen av reklamfilmer. ”Oavsett om vi pratar Roy Andersson eller Jean-Claude Van Damme, så skulle dessa produktioner kanske vara omöjliga idag, som…

Polisanställd dömd för olovlig avbildning på Instagram

Publicerad november 4, 2025

En medarbetare vid Polismyndigheten har blivit dömd till dagsböter efter att ha publicerat en video från sin arbetsplats på Instagram. Hon befann sig i tjänst när inspelningen gjordes, men tingsrätten…

Zohran Mamdani: En ny väg för politisk kommunikation

Publicerad november 4, 2025

Att nå ut med politiska budskap via sociala medier kräver en strategi som resonerar med väljarna. I New York finns ett inspirerande exempel på detta i borgmästarkandidaten Zohran Mamdani, skriver…
rekryteringar

Region Stockholm utesluter ambulansen från ny rekryteringskampanj

Publicerad november 4, 2025

Region Stockholm har nyligen introducerat en arbetsgivarkampanj men har avvaktat från att inkludera ambulansverksamheten av rädsla för potentiell kritik. Detta beslut har enligt uppgifter orsakat irritation internt. Regionen hävdar dock…

Företagsansvar och barns rättigheter: En kritisk granskning av marknadsföring

Publicerad november 4, 2025

En ny rapport från Global Child Forum belyser positiva utvecklingar inom företagsansvar när det gäller barns rättigheter. Emellertid finns det ett område där resultaten är oroande: marknadsföring. Tillsammans med Boston…

UR:s nya identitet ska möta kunskapsbehov

Publicerad november 4, 2025

Målet är att öka medvetenheten om UR:s program och koppla dem till pålitlig kunskap i dagens informationsöverskott. Kid collective har tagit fram en ny varumärkesplattform och visuell identitet. Enligt ett…

Coca Cola presenterar julens reklam med AI och andra utmaningar

Publicerad november 4, 2025

Julstämningen är på väg tillbaka med Coca Colas senaste reklamfilm, som har fått namnet ”Refresh your holidays”. Denna reklamfilm är, precis som förra året, skapad med hjälp av AI, en…
rekryteringar

Nominerad ledare för Centerpartiet

Publicerad november 4, 2025

Under en presskonferens på tisdagsmorgonen tillkännagav Centerpartiets valberedning att de föreslår Elisabeth Thand Ringqvist som ny partiledare.”Hon har visat en vilja och entusiasm att axla det ansvar som det innebär…

Medieombudsmannen friar Aftonbladet efter Max-ärende

Publicerad november 4, 2025

Medieombudsmannen (MO) har kommit fram till att Aftonbladet inte ska kritiseras för sin granskning av Max restauranger. Denna granskning, som utfördes tidigare i år, ledde till att snabbmatskedjan valde att…

Aftonbladet frias av Medieombudsmannen efter granskning av Max

Publicerad november 4, 2025

Medieombudsmannen (MO) har beslutat att Aftonbladet inte ska klandras för sin granskning av Max. Tidningen granskade tidigare i år hygienfrågor på kedjans restauranger, vilket ledde till en anmälan från Max…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.