X
Nordic region's business magazine • augusti 28, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Från mode till vitvaror: Eleonore Sälls nya väg i Electrolux

Publicerad augusti 28, 2025

Eleonore Säll lämnar sin position som global marknadschef på Gant för att bli global varumärkeschef på Electrolux.


”Potentialen är enorm,” säger hon. Under sina 15 år i modebranschen har hon blivit en välkänd varumärkesbyggare, med framgångar som Guldägg i PR för JC. Efter att ha varit på Gant i tio år är hon nu redo för en ny utmaning.


Den 1 oktober börjar hon sitt nya arbete inom vitvaror. ”Det känns jättespännande att gå in i ett så gigantiskt bolag,” berättar hon. Hon framhäver att Electrolux är betydligt större än Gant och att företaget har en stark fokus på innovation och hållbarhet.


Att lämna Gant känns vemodigt, men hon är ivrig att börja sin nya roll. ”Potentialen är enorm! Electrolux har allt, men man slår kanske inte riktigt på den stora trumman och berättar om det,” säger hon.


Hennes ambition är att skapa en starkare koppling mellan varumärket och konsumenterna. ”De är inne på en resa nu där företaget ska trycka mycket mer på varumärket,” förklarar hon.


Säll betonar att hennes erfarenhet från modebranschen är en styrka. Hon ser vikten av att bygga känslomässiga band mellan kunder och varumärken. ”Mitt främsta uppdrag blir att tydliggöra vad Electrolux står för och vad som gör att man väljer dem framför någon annan.”


Hon påpekar att Electrolux redan är en del av människors vardag med sina produkter. ”Vi ska vässa varumärket även PR-mässigt,” säger hon.


Det kommer även att ingå ett omfattande insiktsarbete i hennes nya roll. Säll ser insikter som avgörande för att driva förändring. ”Det är helt avgörande, annars får du inte med dig folk internt,” säger hon.


Hennes fokus på kunden kommer att underlätta förändringsprocesser inom företaget. ”Så länge man sätter kunden i mitten av allt man gör så blir det lättare att driva förändring,” avslutar hon.

Mest lästa
  1. Henrik Almqvist reflekterar över kommunikation och sociala medier

  2. Vinnarna i Stockholm Media Award 2025 utsedda

  3. Behovet av en mer omfattande kulturkanon

Fler intressanta artiklar

Coca-Cola anpassar sig efter globala trender

Publicerad september 11, 2025

I takt med den negativa uppfattningen om amerikanska varumärken så förändrar flera företag sina strategier. Coca-Cola marknadsförs nu som en ”tysk produkt” i Tyskland. Företaget har lanserat en ny kampanj…

Stagwell ställer in London-festival av säkerhetsskäl

Publicerad september 11, 2025

Stagwell har beslutat att skjuta upp sin planerade festival i London efter uppgifter om deras samarbete med Israels utrikesdepartement, vilket har lett till kritik på sociala medier. I ett e-postmeddelande…

Kampanj för att öka medvetenhet om arbetsrelaterade skador

Publicerad september 11, 2025

I höst lanserar Kid Collective en kampanj för Afa Försäkring med titeln ”När det gör ont, tänk på oss”. Denna kommunikation är inriktad på anställda inom kommun och region. I…

Civilministern kräver insyn i kommunernas kommunikationskostnader

Publicerad september 11, 2025

Det är välkänt att civilminister Erik Slottners åsikt om den ökande mängden kommunikationspersonal inom svenska myndigheter är kritisk. Nu efterlyser han en noggrann utredning av situationen i kommunerna och regionerna…

Afa Försäkrings nya kampanj för att öka medvetenheten om arbetsrelaterade skador

Publicerad september 11, 2025

I höst kommer Kid Collective att återlansera kampanjen för Afa Försäkring med titeln ”När det gör ont, tänk på oss”. Målet är att nå anställda inom kommun och region. Afa…

Vikten av att säga nej i marknadsföring

Publicerad september 11, 2025

Att kunna avstå från något för att istället välja rätt väg är avgörande. Niklas Bondesson, forskare vid Stockholms universitet och rådgivare på Noa Consulting, framhöll detta vid Effday. Temat för…

Kampanj för att stärka svensk livsmedelsberedskap

Publicerad september 11, 2025

Livsmedelsföretagen och Abby World presenterar en ny kampanj som framhäver svenskproducerad mat som en grund för ökad beredskap. I en tid präglad av osäkerhet, inklusive geopolitiska spänningar och klimatförändringar, vill…

Moderaternas valkampanj för Stockholm inleds med lokal förankring

Publicerad september 10, 2025

Med ett år kvar till valet inleder Moderaterna sin kampanj för att återfå kontrollen i Stockholm. Under namnet ”Vi står upp för Stockholm” fokuserar kampanjen på huvudstadens särskilda egenskaper och…

Apples exponering: En framgångssaga inom varumärkesstrategi

Publicerad september 10, 2025

Det råder ingen tvekan om att Apples årliga produktsläpp skapar en enorm medieexponering, som få andra företag kan mäta sig med. För att förstå värdet av denna PR-strategi har vi…

Kontroverser kring Power och digital reklamens inverkan på barn

Publicerad september 10, 2025

Hemelektronikkedjan Power har ställts inför kritik efter att ha lanserat en kampanj på Instagram. Erbjudandet går ut på att kunder kan få tillbaka hela köpesumman i form av ett tillgodokvitto,…

Arkiv

  • september 2025
  • augusti 2025
  • juli 2025

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • PR
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.