Delorean tar ansvar för Lisebergs digitala framtid
Publicerad augusti 26, 2025
Publicerad augusti 26, 2025
Delorean har framgångsrikt vunnit upphandlingen för att bli Lisebergs nya digitala byrå. Avtalet sträcker sig över fyra år och kan ge upp till 80 miljoner kronor.
I februari annonserade Liseberg att de sökte en digital byrå för att utveckla en plattform för sina digitala kanaler, inklusive förslag på CMS. Nu står det klart att Delorean valts för detta uppdrag.
Deras fokus blir att förbättra och förenkla den digitala kundupplevelsen före, under och efter besöket på Liseberg.
– Vi är både glada och stolta över förtroendet från Liseberg. Här får vi möjlighet att använda hela vår repertoar och där kundresan i digitala plattformar går hela vägen från nyfikenhet och upptäckarglädje, till lojalitet, säger hon.
Andra anbudsgivare inkluderade Bazooka, Knowit, Merkle Sweden och Stendahls. Ramavtalet kan förlängas och gäller i fyra år.
Liseberg har också pågående samarbeten med Forsman & Bodenfors och OMD.