Trickle förvärvar Romi Agency
Publicerad augusti 25, 2025
Publicerad augusti 25, 2025
Trickle har genomfört sitt första förvärv sedan starten 2018, där mediebyrån Romi Agency nu blir en del av verksamheten. Detta framgår av ett pressmeddelande som betonar Romis expertis inom performance, mätning och analys, samt traditionella medieköp som tv och utomhusreklam.
Romi Agency stängde 2024 med en byråintäkt på cirka 9,5 miljoner och en vinstmarginal på 11 procent. ”Förvärvet av Romi kommer att bidra ytterligare till den inslagna vägen, både hos befintliga och nya kunder. Trickle mår och presterar bra. Vi har länge varit på jakt efter spännande byråer att förvärva, där kulturell matchning är den mest avgörande faktorn. Det känns som något vi verkligen hittat med Romi,” säger hon.
Med förvärvet följer hela Romis nuvarande team, vilket direkt förstärker Trickles resurser och kundrelationer, inklusive kunder som Ejendals, 3 Vänner och Ahlsell. ”Genom att slå samman vår expertis med Trickles vässar vi vårt gemensamma erbjudande. Det känns oerhört spännande, både medarbetare och kunder ställer sig positiva till vår nya hemvist,” menar han.