Trickle förvärvar Romi Agency och stärker sin position
Publicerad augusti 25, 2025
Publicerad augusti 25, 2025
Trickle har meddelat att de genomfört sitt första förvärv och välkomnat mediebyrån Romi Agency till sitt team. Sedan starten 2018 är detta en betydande expansion för Trickle, som identifierar sig som en ”full funnel performance-byrå” och är en del av nätverket People People People.
Från och med den 1:a augusti är Romi officiellt en del av Trickle. I ett pressmeddelande framhävs Romis styrkor inom performance, mätning och traditionella medier som tv- och utomhuskampanjer.
Romi Agency avslutade 2024 med en byråintäkt på cirka 9,5 miljoner och en vinstmarginal på 11 procent. Trickle ser förvärvet som en möjlighet att ytterligare stärka relationerna med både befintliga och nya kunder.
”Förvärvet av Romi kommer att bidra ytterligare till den inslagna vägen, både hos befintliga och nya kunder. Trickle mår och presterar bra. Vi har länge varit på jakt efter spännande byråer att förvärva, där kulturell matchning är, och har varit, den mest avgörande faktorn. Det känns som något vi verkligen hittat med Romi,” säger she/he.
Romi Agency ansluter med sitt team, vilket innebär att Trickle nu får tillgång till nya resurser och kompetenser. Romi arbetar med kunder som Ejendals, 3 Vänner och Ahlsell.
”Genom att slå samman vår expertis med Trickles vässar vi vårt gemensamma erbjudande. Det känns oerhört spännande, både medarbetare och kunder ställer sig positiva till vår nya hemvist,” säger she/he.