X
Nordic region's business magazine • augusti 25, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Trickle förvärvar Romi Agency och stärker sin position

Publicerad augusti 25, 2025

Trickle har meddelat att de genomfört sitt första förvärv och välkomnat mediebyrån Romi Agency till sitt team. Sedan starten 2018 är detta en betydande expansion för Trickle, som identifierar sig som en ”full funnel performance-byrå” och är en del av nätverket People People People.


Från och med den 1:a augusti är Romi officiellt en del av Trickle. I ett pressmeddelande framhävs Romis styrkor inom performance, mätning och traditionella medier som tv- och utomhuskampanjer.


Romi Agency avslutade 2024 med en byråintäkt på cirka 9,5 miljoner och en vinstmarginal på 11 procent. Trickle ser förvärvet som en möjlighet att ytterligare stärka relationerna med både befintliga och nya kunder.


”Förvärvet av Romi kommer att bidra ytterligare till den inslagna vägen, både hos befintliga och nya kunder. Trickle mår och presterar bra. Vi har länge varit på jakt efter spännande byråer att förvärva, där kulturell matchning är, och har varit, den mest avgörande faktorn. Det känns som något vi verkligen hittat med Romi,” säger she/he.


Romi Agency ansluter med sitt team, vilket innebär att Trickle nu får tillgång till nya resurser och kompetenser. Romi arbetar med kunder som Ejendals, 3 Vänner och Ahlsell.


”Genom att slå samman vår expertis med Trickles vässar vi vårt gemensamma erbjudande. Det känns oerhört spännande, både medarbetare och kunder ställer sig positiva till vår nya hemvist,” säger she/he.

Mest lästa
  1. Behovet av en mer omfattande kulturkanon

  2. Coca-Cola anpassar sig efter globala trender

  3. Stagwell ställer in London-festival av säkerhetsskäl

Fler intressanta artiklar

Kampanj för att öka medvetenhet om arbetsrelaterade skador

Publicerad september 11, 2025

I höst lanserar Kid Collective en kampanj för Afa Försäkring med titeln ”När det gör ont, tänk på oss”. Denna kommunikation är inriktad på anställda inom kommun och region. I…

Civilministern kräver insyn i kommunernas kommunikationskostnader

Publicerad september 11, 2025

Det är välkänt att civilminister Erik Slottners åsikt om den ökande mängden kommunikationspersonal inom svenska myndigheter är kritisk. Nu efterlyser han en noggrann utredning av situationen i kommunerna och regionerna…

Afa Försäkrings nya kampanj för att öka medvetenheten om arbetsrelaterade skador

Publicerad september 11, 2025

I höst kommer Kid Collective att återlansera kampanjen för Afa Försäkring med titeln ”När det gör ont, tänk på oss”. Målet är att nå anställda inom kommun och region. Afa…

Vikten av att säga nej i marknadsföring

Publicerad september 11, 2025

Att kunna avstå från något för att istället välja rätt väg är avgörande. Niklas Bondesson, forskare vid Stockholms universitet och rådgivare på Noa Consulting, framhöll detta vid Effday. Temat för…

Kampanj för att stärka svensk livsmedelsberedskap

Publicerad september 11, 2025

Livsmedelsföretagen och Abby World presenterar en ny kampanj som framhäver svenskproducerad mat som en grund för ökad beredskap. I en tid präglad av osäkerhet, inklusive geopolitiska spänningar och klimatförändringar, vill…

Moderaternas valkampanj för Stockholm inleds med lokal förankring

Publicerad september 10, 2025

Med ett år kvar till valet inleder Moderaterna sin kampanj för att återfå kontrollen i Stockholm. Under namnet ”Vi står upp för Stockholm” fokuserar kampanjen på huvudstadens särskilda egenskaper och…

Apples exponering: En framgångssaga inom varumärkesstrategi

Publicerad september 10, 2025

Det råder ingen tvekan om att Apples årliga produktsläpp skapar en enorm medieexponering, som få andra företag kan mäta sig med. För att förstå värdet av denna PR-strategi har vi…

Kontroverser kring Power och digital reklamens inverkan på barn

Publicerad september 10, 2025

Hemelektronikkedjan Power har ställts inför kritik efter att ha lanserat en kampanj på Instagram. Erbjudandet går ut på att kunder kan få tillbaka hela köpesumman i form av ett tillgodokvitto,…

Chang Frick försvarar kontroversiell reklam med satir

Publicerad september 10, 2025

Från elbolaget Svensk kärnkraft kommer nu en reklamkampanj som har väckt uppmärksamhet och anmälts till Reklamombudsmannen. Huvudägaren Chang Frick, som är frontfigur i kampanjen, ser positivt på en eventuell fällning.”Lika…

Åkestam Holsts kampanj för att främja gruvnäringen i Sverige

Publicerad september 10, 2025

Kampanjen med titeln Du är mer gruva än du tror syftar till att öka medvetenheten om den svenska gruvnäringens betydelse. Åkestam Holst står bakom initiativet, där de vunnit uppdraget för…

Arkiv

  • september 2025
  • augusti 2025
  • juli 2025

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • PR
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.