Kreativ samverkan för att attrahera besökare till Leksand sommarland
Publicerad augusti 22, 2025
Publicerad augusti 22, 2025
Leksand Resort, som driver Leksand sommarland, strävar efter en ny kreativ inriktning. För att uppnå detta har man valt att samarbeta med byrån Bulldozer. Under 1980-talet upplevde Sverige en sommarlandsboom, och Leksand sommarland invigdes 1984. Trots att många sommarland har stängt, fortsätter Leksand sommarland att locka ungefär 140 000 besökare varje år.
Utöver sommarlandet hanterar Leksand Resort även Leksand Strand camping. Den strategiska och kreativa partnerskapet med Bulldozer syftar till att stärka kommunikationsarbetet. Valet av byrå följdes av en noggrann upphandlings- och pitchprocess under våren, vilket Martin Erkenborn, vd för Leksand Resort-koncernen, bekräftar i ett pressmeddelande.
Han säger:
– Vi blev utmanade på rätt sätt. Bulldozer stack ut med sin kreativa höjd och förståelsen för vår affär. De hade verkligen fångat känslan vi är ute efter och personkemin satt direkt mellan våra team, ingredienser som bäddar för ett starkt samarbete framåt.