Nya ledarskapsförändringar på Publicis kreativa byrå i Sverige
Publicerad augusti 18, 2025
Publicerad augusti 18, 2025

Publicis Groupe har utsett Oskar Valdre som ny Managing Director för Leo Sweden. Detta följer på sammanslagningen av Leo Burnett och Publicis Worldwide, vilket officiellt meddelades i januari. Den nya kreativa byrån, Leo, kommer att omfatta 15 000 medarbetare i 90 länder och syftar till att förena kreativitet med data, teknik och AI.
”Vi ska bygga en kreativ byrå i världsklass här i Stockholm,” säger hon. Oskar Valdre har tidigare haft rollen som head of creative strategy på Leo samt varit head of strategy på NORD DDB och Grabarz & Partner i Hamburg.
Under våren har Leo expanderat med nya uppdrag från TUI, WaterAid och Cabonline, och har även mottagit flera utmärkelser, inklusive priser på Cannes Lions, D&AD och Guldägget. Publicis Sveriges vd, Emma Thorp, betonar att Leo är central för gruppens byråmodell Power of One och att de avser att öka sina investeringar i det kreativa erbjudandet.