X
Nordic region's business magazine • augusti 15, 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om Mediainsikt
  • Kontakta oss

Ny ledning på Mustasch siktar mot tillväxt

Publicerad augusti 15, 2025

Elin Malmhult har utsatts som ny vd för Mustasch, enligt ett pressmeddelande från kommunikationsbyrån.


Med över 20 års erfarenhet inom kommunikationssektorn, varav 17 på Infab där hon även varit vd, är hon väl rustad för sin nya roll.


”Jag har följt Mustasch och imponerats av byråns förmåga att kombinera kreativitet med strategisk tyngd. Det finns en stark grund här, men också en tydlig potential för ytterligare tillväxt. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet accelerera utvecklingen och hjälpa ännu fler verksamheter att använda kommunikation som en affärsdrivande kraft,” säger hon.


Malmhults uppdrag blir att leda byrån, med kontor i Stockholm, Karlskrona och Kalmar, in i en ny fas där ”kreativ höjd, strategisk spets och teknisk innovation går hand i hand.” AI kommer att vara en central fråga för den nya vd:n.


Under tiden går Mustachs grundare, Anna Stenström, över till att fokusera på sin roll som byråns kreativa chef.


”Mustasch står starkt idag i en ny era där teknik lyfter kreativitet till nya nivåer. Jag vill därför lägga all kraft på att utveckla våra kunder och de processer som formar framtidens kommunikation,” säger hon.


”Elin är affärsdriven, har hög ambitionsnivå och är en stark strateg som delar våra värderingar. Det gör henne till helt rätt person för att leda Mustasch in i nästa kapitel,” fortsätter hon.


I det senaste bokslutet visade Mustasch en nedgång i omsättningen och avslutade året med ett negativt rörelseresultat.


Byrån arbetar med kunder som Blekingetrafiken och Enkla elbolaget.

Mest lästa
  1. Coca Cola presenterar julens reklam med AI och andra utmaningar

  2. Nominerad ledare för Centerpartiet

  3. Medieombudsmannen friar Aftonbladet efter Max-ärende

Fler intressanta artiklar

Aftonbladet frias av Medieombudsmannen efter granskning av Max

Publicerad november 4, 2025

Medieombudsmannen (MO) har beslutat att Aftonbladet inte ska klandras för sin granskning av Max. Tidningen granskade tidigare i år hygienfrågor på kedjans restauranger, vilket ledde till en anmälan från Max…

Arla lanserar musik inspirerad av magljud

Publicerad november 3, 2025

Arla presenterar nu sin nya låt ”Profibeats”, en elektronisk komposition som helt bygger på verkliga ljud från magen. Låten har skapats av musikproducenten Sean Fender i samarbete med Sofia Antonsson,…

Optimism bland annonsörer i Sverige – branscher med olika trender

Publicerad november 3, 2025

Investeringarna inom media ökar bland 19 av Sveriges 30 största annonsörer. Två sektorer uppvisar stark tillväxt, medan företag som Ica och Coop bromsar sin expansion. Detta framgår av den senaste…

Halvöppna varumärken: En ny väg inom varumärkesstrategier

Publicerad november 3, 2025

Under det senaste decenniet har öppenhet och ett klart definierat syfte i varumärkeskommunikationen varit avgörande för framgång, särskilt med sociala mediers framväxt. Men frågan ställs av Emmy Arebo: är detta…

Abby World formar varumärket för spelet ARC Raiders

Publicerad november 3, 2025

Abby World har tagit fram varumärket, positioneringen och narrativet för det nylanserade AAA-spelet ARC Raiders från Embark Studios. I en global spelmarknad som förväntas nå över 180 miljarder dollar år…

Liberalerna fokuserar på Simona Mohamsson i ny kampanj: En kritisk granskning

Publicerad november 3, 2025

Inför det kommande riksdagsvalet strävar Liberalerna efter att stärka sin nya partiledare, Simona Mohamsson. Kampanjen koncentrerar sig på hennes efternamn, vilket har väckt tveksamhet hos PR-experten Paul Ronge.För att illustrera…

Folksams nya kampanj: En enklare väg till sparande och försäkring

Publicerad november 3, 2025

I våras introducerade Folksam ett kommunikationskoncept som utvecklades internt. Nu får vi ta del av den första kampanjen kopplad till detta koncept, som har rubriken ”Sparande och försäkring – för…

Snapchats stora satsning i Sverige

Publicerad november 3, 2025

Snapchat intensifierar sina insatser på den svenska marknaden med en omfattande kampanj som kallas ”Say it in a Snap”. Denna satsning visar på företagets åtagande gentemot Sverige, en av deras…
rekryteringar

Veckans rekryteringar: Nya positioner inom kommunikation och marknadsföring

Publicerad november 3, 2025

Under perioden 27 oktober till 2 november har Resumé sammanställt de senaste förändringarna på arbetsmarknaden inom kommunikation, marknadsföring, PR och reklam.IKEM – Innovations- och kemiindustrierna – har utsett Jenny Engdahl…

Paus för SVT:s marknadschef Bella Goldman

Publicerad november 3, 2025

Marknadschefen för Sveriges Television, Bella Goldman, har blivit pausad efter ett beslut av hennes överordnade.”Det är ett beslut jag fattat”, skriver hr- och kommunikationsdirektör, som säger.Bella Goldman har haft sin…

Kategorier

  • Ai
  • Byrå samarbete
  • Google
  • Kommunikation
  • Marknadsföring
  • Medianyheter
  • Okategoriserade
  • PR
  • Rekryteringar
  • Resultat
  • Sociala medier
  • Telia
http://Annons%20
GMSA NEWS
mail Created with Sketch Beta.