Framgång för WDW Creative Studio under 2024
Publicerad Juni 5, 2025
Publicerad Juni 5, 2025
WDW Creative Studio lade 2024 till flera betydelsefulla prestationer, med rekordsiffror i omsättning, nya delägare och en prestigefylld utmärkelse.
”För oss är det ett kvitto på att vår modell fungerar”
säger grundaren Jon Bergsman. På trotts av svåra marknadsförhållanden visade WDW Creative Studio sin starkaste prestation hittills under 2024.
Årets omsättning nådde 15 miljoner kronor, en ökning från 11 miljoner året tidigare. Byråintäkten steg till 13 miljoner, upp från 8 miljoner. Rörelseresultatet för året blev 3,1 miljoner, vilket markant översteg alla förväntningar i jämförelse med det knappa 40 000 kronors resultatet från 2023.
Flera nya projekt, inklusive Urban Deli, tillkom under året. Samtidigt utökades ägargruppen med fyra nya delägare: Hanna Nordström, Jon Andersson, Camilla Heurlin och Martina Öster.
”Det är ett viktigt steg för att bygga ett ännu mer förankrat och engagerat WDW. Alla fyra har spelat avgörande roller i vår utveckling, och det känns både naturligt och självklart att de nu också är med och äger bolaget”
säger Jon Bergsman, grundare och kreativ direktör på WDW Creative.
Sedan starten 2009 har WDW erbjudit tjänster inom områden som varumärkesdesign, social mediemarknadsföring, grafisk design och webbutveckling. Byråns kunder spänner över sektorer som detaljhandel, kultur och livsstil, där de anser sig särskilt starka.
”Här möter vi en kräsen målgrupp och arbetar med emotionella värden som kräver både spetskompetens och fingertoppskänsla – något vår modell är perfekt rustad för”
säger Jon Bergsman.
Under 2024 erkändes WDW för tredje gången som Årets Byrå i kategorin Varumärke & Design (5–15 MSEK). Jon Bergsman ser utmärkelsen som en bekräftelse på att det är möjligt att växa hållbart inom en ständigt förändrad bransch.
”För oss är det ett kvitto på att vår modell fungerar – kreativt, affärsmässigt och relationsmässigt.”