Bellbird fortsätter växa trots utmaningar
Publicerad Juni 4, 2025
Publicerad Juni 4, 2025
Trots svåra marknadsförhållanden har Bellbird sett en fortsatt kraftig efterfrågan på sina tjänster inom varumärkesutveckling och strategisk positionering. Att företaget lyckats växa trots en lågkonjunktur är ett positivt tecken för den framtida utvecklingen, anser vd Anders Kempe.
Kommunikationsbyrån Bellbird har haft en stabil tillväxt sedan sin start 2017. Under 2023 skedde dock en avplaning av tillväxtkurvan.
Under nästa år återhämtade byrån sig och redovisade en omsättning på 82 miljoner kronor, vilket motsvarar en ökning med 13 procent. Rörelseresultatet för året blev 12 miljoner jämfört med 9 miljoner under 2023.
När Resumé intervjuar Anders Kempe för att sammanfatta det gångna året uttrycker han sin tillfredsställelse över byråns resultat.
”Ett bra år med fortsatt tillväxt med många nya roliga uppdrag trots att vi fick noll hjälp av konjunkturen.”
Som ett konsultbolag som verkar inom varumärkesbyggande, strategisk positionering, berättande och visuell design har Bellbird en mångfald av klienter.
”Vi jobbar både med moderna scaleups i sektorer inom energiomställning och företag i mer traditionella branscher som vill ställa om.”
Trots det utmanande marknadsläget ser han att efterfrågan på byråns tjänster fortsätter att vara stark, vilket skapar optimism inför framtiden.
”I och med att det hittills har gått att växa trots en svag konjunktur talar det för fortsatt tillväxt.”
Bellbird är fortsatt optimistiska angående framtiden och bedömer att verksamheten kommer att fortsätta växa positivt genom strategiska investeringar och effektiviserad drift.
För att främja tillväxten har Bellbird under året utökat sina lokaler, samtidigt som de har nyanställt och idag har omkring 45 medarbetare.