X
gmsa news
Nordic region's business magazine • Juni 3, 2025
gmsa NEWS

No menu selected

Prenumerera
Logga in

No menu selected

No menu selected

http://gmsa%20news

Svenska Spel satsar på sportinnehåll på Youtube

Publicerad Juni 3, 2025

Tillsammans med Team5pm strävar Svenska Spel efter att skapa djupare kopplingar till sin publik. Detta åstadkoms genom lanseringen av Youtube-kanalen ”Sportstudion”.


Inspirerade av den framgång som Betsson haft med formatet

”Fimpens resa”

riktar sig Svenska Spel nu mot sportentusiaster med fokus på fotboll och hockey. Kanalen presenterar innehåll av hög kvalitet.


För att nå sportintresserade män mellan 18 och 59 år innefattar samarbetet en rad kända profiler. En del av programmen leds av Youtube-personligheterna Pontus Frostvik och Isak Dahlin, som också har en bakgrund inom elitfotboll.


Hockeysegmentet i kanalen inkluderar proffs som Robin Figren, Fredrik Warg och Andreas Tellqvist, tillsammans med Adam Rachidi från Team5pm:s interna team.


– Det är avgörande för oss att finnas där vår målgrupp spenderar sin tid, och i dag är det i hög grad på Youtube. Målet är att bygga starka relationer och stärka vårt varumärke genom sportinnehåll med djup och relevans, säger


Eva-Marie Röhl, marknadsstrateg på Svenska Spel, i ett pressmeddelande.


Nicolin Lillhage, medgrundare av Team5pm Nordics, framhåller också fördelarna med samarbetet:


– Youtube är unikt i sin förmåga att inte bara nå målgruppen utan också skapa möjligheter att spendera mer tid med dem genom engagerande och långvarigt innehåll. Vi har tidigare hjälpt Svenska Spel stärka sin kunskap om plattformen, och nu tar vi nästa steg genom att leverera både strategi och innehållsproduktion under 2025, med en ny egen produktionsstudio.

Mest lästa
  1. Norska byrån Try expanderar till Sverige efter konkurs

  2. Obeya återhämtar sig och går med vinst i utmanande tider

  3. Tiktok presenterar nya funktioner för ökad användarkontroll

my code
Fler intressanta artiklar

Tiktok introducerar nya funktioner för säkerhet och kontroll

Publicerad June 6, 2025

Tiktok implementerar nu flera förändringar i sitt ”For You”-flöde för att ge användarna bättre kontroll över innehållet. Dessa nya funktioner kommer att lanseras globalt under sommaren 2025 och syftar till…

Tiktok vidtar åtgärder för ökad säkerhet

Publicerad June 6, 2025

Tiktok presenterar nu ett antal förändringar i ”For You”-flödet, vilket syftar till att ge användarna mer kontroll över innehållet de ser. Dessa nya funktioner kommer att lanseras globalt under sommaren…

Nystart för Orb – en ny modell för digital innehållsproduktion

Publicerad June 6, 2025

Den nya identiteten som Orb representerar innebär mer än bara en ombranding. Företaget strävar efter en förändring av systemet för hur innehåll skapas, skalas och distribueras i en snabbt föränderlig…

Nystart med Orb – En ny väg för innehållsproduktion

Publicerad June 6, 2025

När Edisen nu har blivit Orb, handlar det inte bara om en förändring av namnet. Bolaget strävar efter att skapa ett nytt system kring produktion, distribution och skalning av innehåll…

Svenska representanter i Cannes Lions juryn

Publicerad June 6, 2025

Tom Beckman leder pr-juryn och är en av fyra svenskar som fått möjligheten att delta i jurygrupperna vid Cannes Lions i år. Med 30 kategorier och tusentals deltagande bidrag är…

Historiska reklamskyltar åter i Stockholms tunnelbana

Publicerad June 5, 2025

I veckan har reproduktioner av de välkända reklamskyltarna från Apotekernes och Toys från 1950-talet återigen blivit synliga på Hötorgets tunnelbanestation i centrala Stockholm. Under natten till onsdag, när tågtrafiken hade…

Expansionssatsning i södra Sverige med fokus på Malmö

Publicerad June 5, 2025

Med ett kompetent team och nyanställda Emma Widerberg som ledare, planerar byråerna att etablera sig i en region där efterfrågan på strategisk kommunikation ökar.Efter två decennier på marknaden expanderar varumärkes-…

Statyerna lyfter problem med ojämlikhet i skolan

Publicerad June 5, 2025

I veckan har statyer i centrala Stockholm försetts med papptallrikar som bär budskap som ”Klassens Fail”, ”Klassens F” och ”Klassens Loser”. Denna insats är en del av en kampanj från…

Sverige anmäler Shein för vilseledande affärsmetoder

Publicerad June 5, 2025

På onsdagen anmälde Sveriges Konsumenter tillsammans med 24 andra europeiska konsumentorganisationer klädföretaget Shein till både EU-kommissionen och nationella konsumentmyndigheter. Anmälan rör användningen av så kallade ”dark patterns”, det vill säga…

Subway anställer ny marknadschef för expansion i Norden

Publicerad June 5, 2025

Subway har nyligen utsett Andrea Lindgren som ny ansvarig för marknadsföring i Sverige och Norge. Denna rekrytering är en del av en omfattande strategi för att växa varumärket inom dessa…
http://gmsa%20news
http://gmsa%20news
GMSA NEWS Data Policy Cookie Policy