Nya positioner inom kommunikation och marknadsföring
Publicerad september 22, 2025
Publicerad september 22, 2025

Under perioden 15 till 21 september har det skett flera viktiga rekryteringar inom kommunikation och marknadsföring, sammanställna av Resumé.
Hanna Brodda, senast pr-konsult på Rippler, blir ny chefredaktör på Add Health Media.
Lili Assefa har valts in som ny styrelseledamot i Konungens Stiftelse Ungt Ledarskap. Hon driver sedan flera år byrån Assefa Communications.
Sara Wikberg tar över som vd för Geelmuyden Kiese efter Leif Geiger. Hon grundade byrån Wikberg Frisk som senare förvärvades av GK, och har haft en ledande roll inom marknadskommunikation.
Philip Eide, med en lång karriär bakom sig, har varit marknadschef på Onlinepizza och Greenely. Sedan i somras är han marknadschef för Northmill Bank.
Maja Szokolay, som nyligen tog examen från Berghs, är ny konsult på pr-byrån Gertell Krafft.
Johanna Lindskog Lindell blir ny pr- och kommunikationsdirektör för Instabee Group. Hon har över 20 års erfarenhet inom området och kommer närmast från Foodora.
Tove Langseth rekryteras till Forsman & Bodenfors. Hon har tidigare varit exekutiv kreativ chef på Klarna och har en lång erfarenhet inom reklambranschen.
Relatable välkomnar två nya medarbetare. Louise Matsson tillträder som project & production manager, och Louise Thor blir influencer marketing strategist intern.
Produktionbolaget Perfect Day gör flera nyrekryteringar. Amanda Landfeldt blir commercial lead social & podcast media, Evelina Minberger blir head of talent Development, och nya key account managers är Malin Tunner och Elin Fransson.
Elin Pettersson blir content producer och Moa Bergwall blir project manager. Även Felicia Knutas blir ny accountant.