Mindler inleder samarbete med Kid Collective för varumärkesutveckling
Publicerad september 17, 2025
Publicerad september 17, 2025

Den digitala terapitjänsten Mindler har utsett Kid Collective som sin huvudbyrå för att stärka och utveckla sitt varumärke, både nationellt och internationellt.
Mindler, som grundades 2018, är idag även verksamt i Storbritannien, Nederländerna, Danmark och Norge. Tidigare har byrån Save Our Souls arbetat med Mindler i ett globalt varumärkesarbete som inleddes året därpå.
Kid Collective får nu uppdraget att ompositionera varumärket, inklusive strategi, konceptutveckling, reklam och PR.
– Tillsammans ska vi tydliggöra vår expertposition och växa vårt varumärke. Det gäller inte bara i Sverige utan även för marknaderna Storbritannien, Nederländerna, Danmark och Norge, säger hon.
Nyligen genomförde Mindler en strategisk förvärv av Ieso, en av Storbritanniens ledande digitala terapitjänster, som når över 20 miljoner vuxna via NHS.
– Det är ett samarbete som känns helt rätt för oss och som vi ser stor kreativ potential i, kommenterar hon.
Samarbetet mellan Mindler och Kid Collective inleddes under våren.